.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تجلیل از حامی بهائیان در دانشگاه تهران!

کیهان نوشت: از چندي پيش جريان فرهنگي مشكوكي در دانشگاه تهران تحركات خود را آغاز كرده است كه به دنبال ترويج كارگزاران فرهنگي عصر پهلوي و ناديده گرفتن دانشمندان متعهد مي باشد. يكي از نخستين اقدامات اين عناصر، بازگرداندن مجسمه هاي نيم تنه برخي از كارگزاران عصر قاجار و پهلوي اول و دوم از چند سال قبل به سالن كتابخانه دانشگاه است.

سياست ها و اقدامات اين عناصر به جايي رسيده است كه براي مورخان وابسته و نزديكان حسن تقي زاده، سالن يادبود بنا مي كنند و اكنون قصد نامگذاري سالني را به نام «ايرج افشار» دارند كه پس از انقلاب نيز با «بنياد مطالعات ايران» (به رياست اشرف پهلوي) همكاري نزديك داشت.


به نظر مي رسد روسا و مديران دغدغه مند دانشگاه تهران بايد نسبت به تحركات چنين عناصر نامطلوبي كه پست هاي مديريتي كتابخانه دانشگاه را در اختيار دارند، واكنش جدي نشان دهند و مانع از ترويج آرا و نگرش چهره هايي شوند كه آثارشان هيچ سنخيتي با انقلاب اسلامي ندارد.


گفتني است مرحوم «جلال آل احمد» طي يادداشت مهمي در آبان 1345 خطاب به «ايرج افشار» وي را از حاميان بهائيان معرفي مي كند كه «زير بار اباطيل آنان را» گرفته است. «ايرج افشار» در 15 آذر 1356 با حكم «فرح پهلوي» به عضويت هيات امناي «بنياد فرهنگ ايران» جايگزين «منوچهر اقبال» شد و با دربار پهلوي و «احسان يارشاطر»، «تقي زاده» و ... رابطه بسيار نزديكي داشت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.